Miben segít egy üzleti filozófus?
Miben segít egy üzleti filozófus?

Kíváncsi vagy, hogyan lesz Facebook szakiból üzleti filozófus? Vagy mit csinál egy 5:1-ben szakember, akire a tanácsadó, tréner, coach, kivitelező és projektmenedzser jelzőt is rábiggyesztheted, ha mindenáron definiálni akarod, milyen munkát végez?
Kezdjük a Facebooknál!
Amiről a legtöbben ismernek engem…
A Facebook egy látványos sikerekkel kecsegtető marketing eszköz. Az elmúlt évek során a hozzám fordulóknak azonban általában nem a Facebookkal voltak gondjai.
Kiderült például, hogy:
- ha a termékek nem megfelelőek, akkor nem a Facebook a hibás, ha nem eladhatóak.
- ha nincs kapacitás, és nem lehet a céges struktúra miatt többet termelni vagy kiszolgálni, akkor hiába vágynak még több bevételre.
- ha a weboldal nem alkalmas arra, hogy az online értékesítés hatékony legyen, hiábavaló a hirdetés
A kutya nem a Facebookon van elásva!
– ez derült ki az ügyfelekkel folytatott beszélgetésekből. Másra volt szükség ahhoz, hogy igazán haladni tudjon az ügyfelem. Emiatt a munkám 80%-a a cég folyamatainak elemzése, valamint rendbetétele volt.
Vagyis ezekkel segítettem:
– automatizáltam az addig manuálisan végzett favágó marketing melókat
– új munkaerőt szereztem Facebook kampánnyal
– az új munkaerőt betanítottam a kész marketing folyamatokra és eszközökre
– mérhetővé tettem az addig nem mért adatokat
– terméket fejlesztettem
– kiépítettem a vevő-visszacsalogató rendszert
– új marketing csatornákat iktattam be a meglevő szisztémába
– találtam új célcsoportokat
– összefésültem meglevő szoftvereket, amiket nem tudtak együtt jól használni
– rendbeszedtem az alvállalkozói ill. beszerzői struktúrát, pótoltuk és pontosítottuk a szerződéseket
– elakadt folyamatok indultak újra
– ajánlottam több partnert a saját kapcsolati tőkémből
– elsősegélyként a súlyosan elúszott vállalkozónak legalább negyedévnyi levegőhöz jutást biztosítottam a kiépített marketing gépezet révén
– lehetetlen éves terveket teljesítettünk (túl)
– megközelíthetetlennek hitt, elzárt célcsoportokhoz jutottunk el
– a cégvezetők visszakapták a munkakedvüket és a majdnem gyűlöltté vált munkájukat ismét élvezik
– olyan segítőkkel kötöttem össze őket, amitől se a család, se a vállalkozás nem megy egymás rovására
– rejtett bevételeket találtam, amikért nem is kellett különösebb erőfeszítést tenni, csak észrevenni őket!
Azt mondod, “mindenhez is” értek?
Frászt.
Pontosan látom a határaimat, azaz hogy,…
- Mit tudok személy szerint felelősségteljesen elvégezni és
- Mihez kell más specialistát, szakértőt bevonnom.
Sokszor már azon bőséggel megtérül a megbízási díjam, hogy a megfelelő specialistával kötlek össze, akire valóban szükséged van.
Mit értek ez alatt?
– Hány, de hány olyan cégvezetőt láttam, aki második-harmadik próbálkozásra kapott olyan weboldalt, amilyet szeretett volna (addig 2-3x fizetett másoknál potyára).
– Rettenetesen sok vezetőt láttam egyik konferencia után egyik, másik konferencia után egy másik eszközre (rendszerre, programra stb.) beruházni, de igazából sosem lett belőle szokás, sosem épült be, végül kidobott pénz lett a befektetés.
– Ha tudnád, hány tanácsadót jártak meg már előttem az ügyfeleim, akiknek tanácsai nem váltak be.
(A kedvencem: “A tizenkilenced részére esett vissza az elérésed? Akkor posztolt 19x annyit!” – egyik ügyfelemnél ez volt a konklúzió az egy órás tanácsadás után egy “szakértőnél”.)
Szóval itt nincs felesleges kör, nincs kidobott pénz!
Pontosan tudom, hogy a kapcsolatredszeremből kivel fogsz tudni hatékonyan együttműködni, melyik partneremnek habitusa passzol hozzád, milyen stílusú weboldalkészítővel tudsz eredményesen dolgozni, ki az a tréner, akivel érdemes átbeszélni a munkatársak képzést stb. Nincs tévutakon kóricálás és pénzköltés. Kvázi használhatod a teljes kapcsolati tőkémet.
És TE mit szeretnél?
– Talán az alkalmazottaidat fejlesztenéd? Talán némi automatizmus beépítéssel kímélnéd őket, és az eredményeid is pontosabbak, kiszámíthatóbbak lennének.
– Lehet, hogy egy új kampányban gondolkodsz? Viszont én egy új terméket adok a kezedbe, ami a többi termékedet is segít eladni és extra pénzt keresel belőle.
– Talán épp növekedni akarsz és turbó coachokhoz fordulnál? Lehet, hogy egy olyan specialistához küldelek, aki elengedést tanít és valódi életpályára tesz.
– És simán lehet, hogy tök jól látod, hol akadsz el, csak már elfogyott az energiád, a hited.. vagy egyszerűen nincs időd, kedved az adott munkafolyamathoz.
Pedig már hallottad számtalan konferencián. – Kifizettél egy rakást pénzt tréningekre. – Részt vettél sikerrendezvényeken. – Rahedli pénzt szórtál e-tananyagokra. – Rogyásig tele a polcod könyvekkel.
Na akkor pont TE vagy az én célcsoportom.
- Aki tudja, mit akar.
- Tudja azt is nagyjából, hogyan (csak a gyakorlatban akad meg).
- Aki a vezetéshez szükséges nagy képet akarja látni!
- Aki profi rendszerre és hiperszuper ínyencségekre vágyik.
Aki nem tanulni akar már, hanem megcsinálni azt, amiről tanult, olvasott, hallott.
Integrált szemléletű tanácsadóként látom, mikor melyik folyamat az, amibe bele kell nyúlni, hogy a többi is meglóduljon és a cég valósággal szárnyra kapjon.
5:1-ben szakembert kapsz:
– Tanácsadód leszek – sokszor kész megoldásokat javaslok.
– Kapsz kivitelezőt – néha effektív munkát végzek neked, helyetted.
– Tied lesz egy tréner, mert sokszor tanítalak, és leginkább rávilágítok olyan nézőpontokra, amit eddig nem vettél észre.
– Coach lennék… – Néha rávezetlek vagy rájössz megoldásokra a segítségemmel,
– Szert teszel egy projektmenedzserre! Mert levezénylek több külsős vagy több alkalmazottas munkafolyamatokat,
amiket még átlátni is macerás, nemhogy ennyi különféle szakival bánni.